Jak wybrać pióra wycieraczek?
Zużyte, niewłaściwe pióra wycieraczek mogą zamienić podróż w trudnych warunkach atmosferycznych w koszmar. Wycieraczki najlepiej wymienić minimum raz w roku, profilaktycznie, kiedy zauważysz, że nie zbierają dostatecznie wody z przedniej szyby. Produceni piór zalecają jednak regularną wymianę 2 razy w roku: po zimie, kiedy narażone są na przymarzanie do szyby i wycieranie nie do końca odlodzonych szyb; a także po lecie, kiedy na gumki piór wycieraczek działają wysokie temperatury i słońce.
Wydawałoby się, że nie ma nic prostszego nad kupowanie wycieraczek do samochodu osobowego. Wystarczy pójść do sklepu, wybrać odpowiednią długość pióra, zapłacić i zamontować. Problem w tym, że kierując się tego rodzaju logiką może się okazać, że wycieraczki nie pasują , lub nie czyszcza szyby dostatecznie dokładnie. Poza tym najlepiej kupować wycieraczki sprawdzone, w dobrych sklepach motoryzacyjnych, ktróre nie tylko fachowo doradzą w wyborze ale i zaoferują sprawdzone wycieraczki.
Jakie są rodzaje wycieraczek?
Przez szereg lat wszyscy producenci wycieraczek projektowali pióra według jednego schematu. Do momentu, kiedy firma Bosch wprowadziła na rynek pierwsza wycieraczkę bezszkieletową, dając konsumentom możliwość wyboru. I tak współcześnie dostępne są dwa rodzaje wycieraczek:
- klasyczne - szkieletowe
- płaskie - aerodynamiczne
Wycieraczki klasyczne to wycieraczki, których konstrukcja opiera się na sprawdzonym i tradycyjnym wzorze: część gumowa osadzona jest w metalowym szkielecie, stanowiącym równocześnie system dociskowy.
Wycieraczki klasyczne produkowane są tylko z mocowaniami typu U, czyli ramię wycieraczki zakończone jest hakiem w kształcie litery U.
Są one tańsze niż pióra bezszkieletowe, jednakże siła docisku do szyby jest mniejsza, a w czasie zimy śnieg i lód dostający się między mechanizmy może powodować niedostarczene doleganie pióra do szyby samochodu.
Wycieraczki płaskie - aerodynamiczne zwane również bezprzegubowymi, bananowymi lub bezszkieletowymi.
Pióra wycieraczek te nie są osadzone w ramie, lecz bezpośrednio mocowane do ramienia wycieraczki. Mają kształt łuku „banana”, stąd wśród użytkowników zyskały taką nazwę. Są wykonane ze sprężystego materiału bez dodatkowych metalowych sprężyn dociskowych. Jeśli chcesz je stosować, sprawdź, czy w Twoim aucie ramię wycieraczki jest mocno dociskane. Jeżeli sprężyna nie jest dostatecznie mocna, pióro płaskie może nie przylegać całą powierzchnią do szyby .
Który rodzaj jest lepszy?
llu użytkowników, tyle opinii... Jedno jest pewne, pióra płaskie są bardziej aerodynamiczne, powodują mniejszy opór powietrza, lepiej zachowują się podczas dużych prędkości, nie odrywa ich wiatr, nie rdzewieją gdyż nie posiadają elementów metalowych, nie sprawiają również problemów podczas mrozów .
Mają również wady: niektórzy konsumenci zarzucają im, że słabo przylegają do szyby, że w autach o mocno wygiętej przedniej szybie sprawdzają się znacznie gorzej aniżeli wycieraczki klasyczne, które lepiej radzą sobie również w czasie obfitych opadów śniegu. Pióra te są także droższe od piór szkieletowych.
Jak dobrać odpowiednią długość i mocowanie ?
Dobierając pióra wycieraczek należy sprawdzić długość zamontowanych juz piór oraz zakończenie ramienia, na którym zamocowane jest pióro. Większość samochodów wyprodukowanych do roku 2005 posiada mocowanie typu U, samochody produkowane po roku 2005 posiadają mocowania typu U lub nowocześniejsze mocowania pokazane poniżej:
W naszym asortymencie znajdą Państwo pióra wycieraczek grafitowych bez spoilera, ze spoilerem oraz aerodynamicznych (płaskich). Sprzedawane przez nas pióra do wycieraczek - wymieniane regularnie przez Użytkownika - gwarantują dobrą widoczność i bezpieczeństwo jazdy i zadowolenie użytkowników. Dzięki ofercie do sprawdzonych producentów, zastosowaniu nowoczesnej technologii i odpowiednio dobranych mieszanek gumy i stabilnym ramionom oraz z zwiększonej trwałości poradzą sobie znakomicie z deszczem, śniegiem, kurzem i insektami oraz innymi zanieczyszczeniami występującymi na drodze.
Dla Państwa wygody udostępniamy także konfigurator wycieraczek, czyli prosty w obsłudze katalog online, który po wyborze odpowiedniego modelu i rocznika samochodu podpowie rodzaj mocowania i długości piór.
Katalog doboru wycieraczek znajduje się TUTAJ.